Veel winkeliers geven er de voorkeur aan om dit type display te gebruiken omdat het minder omslachtig is dan andere typen. De Rollup Display is ook een geweldige manier om klanten aan te trekken vanwege de grote aantrekkingskracht en vanwege de visuele aantrekkingskracht van alle getoonde producten.

Winkels hebben verschillende redenen om dit type display te gebruiken. Ze kunnen ervoor kiezen om het te gebruiken voor het presenteren van specifieke items die in een bepaalde winkel of afdeling beschikbaar zullen zijn. Er kunnen speciale acties plaatsvinden en de winkelier wil laten zien wat er beschikbaar is voor het publiek op het moment van de actie.

Een andere reden waarom winkels ervoor kiezen om dit type display te gebruiken, is omdat ze hierdoor meer aandacht kunnen besteden aan een enkel item. Het is ook erg handig om te hebben, omdat het licht van gewicht is en gemakkelijk kan worden verplaatst. Met de Rollup Display kan de winkelier meer items tegelijk weergeven dan met gewone banners kan worden weergegeven.

Er zijn een aantal voordelen voor retailers om met behulp van de Rollup Display meer merchandise in één gebied te kunnen presenteren. Winkels kunnen pronken met hun beste producten en meer deals aan hun klanten aanbieden, om meer klanten aan te trekken en uiteindelijk de verkoop te verhogen.

.